Ми працюємо задля перемоги, Слава Україні!

Коли міняти ремінь ГРМ?

Хтось скаже, що міняти ремінь ГРМ потрібно тоді, коли він порвався. І по-своєму буде правий. Куди далі їхати без ременя. Тільки через розрив ременя міняти доведеться ще й двигун.

Більш відповідальні водії термін заміни ременя ГРМ відраховують з моменту його встановлення та, залежно від марки та моделі авто, визначають його по пробігу.

Існує кілька причин, через які заміну ременя ГРМ слід зробити раніше терміну, зазначеного регламентом заводу-виробника. Про ці та інші нюанси ми розповімо докладніше.

Що являє собою ремінь ГРМ?

Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) – важлива деталь у сучасному двигуні. Він передає крутний момент від колінчастого валу на розподільний. У деяких моделях двигунів ремінь ГРМ може призводити до руху водяний насос.

Внутрішня поверхня ременя має зубці, якими відбувається його зчеплення зі шківами валів двигуна. Усередині тіла ременя розташований корд, який може складатися з капронових чи сталевих ниток. 

Сучасні ремені ГРМ досить надійні та здатні виробляти гарантований виробником ресурс. 

Ознаки необхідності заміни ременя ГРМ

Робота ременя ГРМ часто прихована від сторонніх очей. Пов’язано це з особливостями конструкції двигуна. Щоб візуально оглянути ремінь, доводиться знімати захисні кожухи. 

Саме через це іноді трапляється непередбачуваний розрив ременя. Водій не може, піднявши капот, оглянути стан ременя. Та й сам ремінь не містить ніяких датчиків, які в критичний момент можуть дати сигнал водієві на панелі приладів або відправити термінову СМС: господар, я в небезпеці.

Зрозуміти, що ремінь ГРМ зносився і потребує термінової заміни можна за такими ознаками:

  • тривалий термін експлуатації;
  • ускладнений запуск та втрата потужності двигуна;
  • сильне димлення вихлопних газів;
  • в районі передньої частини двигуна чітко чутний цокаючий звук;
  • тече масло з-під кришки або кожуха ременя ГРМ;
  • не вдається запустити двигун.

Це так звані непрямі ознаки, що вказують на можливе зношування ременя. Кожен із цих симптомів може виникнути внаслідок виходу з ладу інших вузлів та агрегатів двигуна.

Якщо є доступ до ременя, то зовні його знос виглядає так:

  • дрібні тріщини на внутрішній та зовнішній поверхні;
  • сколи на зубцях або надриви деяких з них;
  • нитки корда, що стирчать назовні.

Якщо ви помітили хоча б одну з цих ознак, то вихід один: бігти. Бігти купувати новий ремінь. Знос ременя також можна визначити за неможливості його підтягти. Зовні розтягнутий ремінь може не мати явних ознак ушкоджень. Просто буде розтягнутий. А це також може призвести до його розриву або проскакування через зубці на шківах.

Якщо продовжити їздити на заздалегідь зношеному ремені, його розрив стає неминучий. 

Наслідки від розриву ременя ГРМ

Приємного буде замало. При розриві ременя найчастіше відбувається пошкодження деталей двигуна. Почнеться все з того, що двигун раптово заглохне. При цьому в двигуні може статися удар, який означатиме зустріч клапанів з поршнями.

Зустріч ця насправді буде зовсім недружньою. Від взаємного удару відбувається загинання клапанів і пошкодження поршнів. Неважко здогадатися, що після цього двигуну прямий шлях у кращому разі на капітальний ремонт.

Які терміни заміни ременя ГРМ?

Як вже було описано вище, іноді міняти ремінь потрібно тут і зараз. І не важливо, що там написано в інструкції з експлуатації автомобіля. 

Спокійніше в цьому плані можуть почуватися ті автовласники, які регулярно відвідують СТО з метою техобслуговування своєї машини. У процесі перевірки всіх вузлів та агрегатів фахівці обов’язково перевірять стан ременя газорозподільного механізму. За найменших ознак його зносу буде негайно проведена заміна.

У будь-якому випадку дешевше обходиться замінити ремінь раніше за визначений термін, ніж заощадити на купівлі нового. Вже наступного дня може статися так, що доведеться шукати гроші на ремонт двигуна. І, до речі, новий ремінь купуватимете теж.

У середньому більшість автовиробників рекомендують міняти ремінь ГРМ у проміжку від 80000 до 100000 км пробігу автомобіля. Деякі водії відраховують дні життя ременя не за кілометрами, а за роками його служби. Змінюють раз на п’ять років. У цьому є зерно істини. Машина може більше стояти у гаражі, ніж намотувати довгі версти. Це зумовлено життєвими обставинами автовласника. Але тут є свої нюанси.

Справа в тому, що ремінь ГРМ від довгого стояння все одно втрачатиме свої експлуатаційні якості. Гума буде всихатися, а тривале знаходження ременя в постійному натягнутому положенні призведе до його ламкості. Ремінь, який проїхав всього 300 км і тривалий термін не працював, може порватися в момент запуску двигуна, що довго стояв.

Проте слід розуміти, що показник терміну експлуатації ременя від заводу-виробника буде усередненим. На термін служби ременя впливають багато факторів:

  • манера водіння;
  • регулярність технічного обслуговування автомобіля;
  • стан палива, що заправляється;
  • якість ремонту із заміни попереднього ременя.

Може статися так, що куплений для встановлення ремінь ГРМ виявиться бракованим або взагалі контрафактним. При виборі ременя слід керуватися рекомендаціями автовиробника, котрий, як і мама, поганого не порадить. 

Заміну ременя ГРМ необхідно проводити лише у спеціалізованих СТО. Сучасні двигуни мають складну будову. Для їх обслуговування та ремонту потрібне дороге діагностичне обладнання та спеціальний інструмент. Та й чим можна замінити досвідчений погляд спеціаліста, здатного за найменшими ознаками розглянути та припустити наближення поломки тієї чи іншої деталі. Покажіть такому фахівцеві ремінь ГРМ сумнівної якості, і він відразу зможе визначити, чи варто його встановлювати, чи ні.

Ремінь ГРМ – це така деталь двигуна, яку, висловлюючись простими словами, краще перестерегти, ніж не встерегти. У деяких водіїв у багажнику, серед інших автомобільних запасів, можна знайти запасний ремінь. З одного боку, великий запас кишеню не тягне, ні їсти, ні пити не просить. І добре, якщо у разі поломки буде достатньо вправності замінити ремінь ГРМ на новий. А якщо ні? Це не той випадок, коли замість порваного ременя ГРМ можна буде натягнути свої підтяжки та доїхати до дому. 

Дешевше та вигідніше проводити регулярну діагностику всього газорозподільного механізму та спокійно їздити, не побоюючись за себе та свій автомобіль.

Потрібна консультація?

Наш специаліст вам передзвонить!

26.04.21

Перевірка компресії дизельного двигуна

Компресія в моторі є одним з ключових параметрів, завдяки яким можна виз...