Ми працюємо задля перемоги, Слава Україні!

Чому троїть дизель?

Рівномірна робота будь-якого двигуна свідчить про його справність. Різке виникнення підвищеної детонації означає, що дизель став троїти. Цим терміном позначається відмова у роботі одного або кількох циліндрів.

Ознаки троїння дизельного двигуна

Чому ж троит дизельний двигун і як знайти проблему?

Вібрація у двигуні може виникнути з різних причин. Щоб не помилитися у визначенні несправності, важливо знати ознаки того, що дизель саме троїть:

• вібрація на холостому ходу;

• зміна відтінку, звуку та ритму виходу вихлопних газів;

• збільшення витрати пального;

• втрата потужності;

• труднощі під час запуску.

Троїння не завжди виникає відразу. Його симптоми спочатку можуть періодично з’являтися і пропадати. Важливо не зволікати з діагностикою. Чим швидше буде виявлено причину несправності ― тим дешевше коштуватиме ремонт двигуна.

Причини, через які троїть дизель

Для дизеля теоретично існує дві причини для троїння: відсутність компресії та перебої з подачею солярки.

Троїння може бути як на холодну, так і гарячу. Це може статися як на холостому ходу, так і при збільшенні навантаження на ДВЗ. Далі буде описано причини цієї несправності.

Втрата компресії

Тиск стиснення палива може зменшуватися через природне зношування деталей двигуна. Зношуються компресійні кільця, збільшується зазор між поршнем та стінкою циліндра. Втрата щільності прилягання клапанів також є причиною падіння компресії.

Оскільки в дизелі спалах солярки відбувається через високу температуру швидко стисненого повітря, недолік компресії призводить до недостатнього його нагрівання. З цієї причини не відбувається займання, і циліндр працює вхолосту.

Не виключено, що троїти дизельний двигун може після заміни головки блоку циліндрів (ГБЦ). У процесі ремонту під головку встановлюється нова прокладка, яка товща за стару. Через це зменшується ступінь стиснення, відповідно компресія.

Відмова у роботі свічок розжарення

Свічка розжарювання призначена для попереднього прогрівання камери згоряння перед стартом дизеля на холодну. Завдяки цьому загоряння паливної суміші відбувається у штатному режимі. Після запуску свічки розжарення ще деякий час працюють, поки двигун не прогріється до робочої температури.

Якщо свічка розжарення не працює, то в циліндрі не створюється нормальна температура. При цьому подача палива відбувається в робочому порядку, а в камері згоряння відсутні умови для займання суміші. В результаті поршень працює вхолосту.

Проблема визначається по чорному та темно-сірому відтінку вихлопних газів і, як правило, зникає у процесі прогрівання двигуна.

Проблеми з подачею палива

Перебої з подачею палива можуть виникати з двох причин: ПНВТ (паливний насос високого тиску) не створює достатнього тиску або вийшли з ладу форсунки.

Відбувається втрата інтенсивності упорскування, нерівномірне заповнення камери згоряння паливоповітряною сумішшю та не повне її згоряння.

Несправність форсунок

У цьому може бути ще одна причина троїння дизельного двигуна. На сьогоднішній день існує кілька конструкцій систем упорскування дизпалива. Незалежно від конструкції, припинення подачі пального на одному або декількох циліндрах призводить до троїння.

Проблема виглядає простою. У потрібний момент форсунка не спрацьовує та не подає до камери згоряння порцію палива. В результаті отримуємо циліндр, що не працює, і ефект троїння.

Точніше визначити непрацюючу форсунку можна тільки на стенді. Ремонт сучасних форсунок також можливий лише на СТО.

Неправильне регулювання кута запалювання

Точне спрацювання форсунки в момент приходу поршня у верхню мертву точку створює ідеальні умови для займання суміші. Якщо впорскування відбувається раніше належного, то двигун не розвиває повну потужність і спостерігається швидке зношування деталей циліндропоршневої групи.

У дизельному двигуні регулювання подачі палива провадиться через ПНВТ. Якщо він буде зношений, то момент упорскування буде розсинхронізований з ритмом роботи коленвалу і дизель буде троїти. Також дизельний двигун буде троїти якщо засмітився фільтр або через поломку редукційного клапана.

Збій у регулюванні запалювання може виявлятися по-іншому. На холостому ходу прогрітий дизель не троїтиме. Тільки після натискання на педаль газу виявляться ознаки троїння.

З проблемою троїння через збій запалювання допомагає впоратися лише регулювання випередження. В цьому випадку після прогрівання робота дизеля буде стабільною як на холостому ході, так і під навантаженням.

Слід враховувати, що усунення троїння шляхом постійного регулювання запалення не є правильним вирішенням проблеми. Тривала експлуатація дизельного двигуна з ознаками троїння значною мірою знижує його ресурс. До того ж потрібен постійний контроль за належною роботою запалювання.

Своєчасне звернення до фахівців на СТО допоможе швидко виправити причини троїння дизельного двигуна та забезпечити йому надійну та довгу роботу.

Потрібна консультація?

Наш спеціаліст вам передзвонить!

Автор постаАлександр
26.04.21

Демонтаж форсунки SsangYong 2.0 і 2.7

Демонтаж форсунок на машинах марки SsangYong об’ємом двигуна в 2.0...

26.04.21

EGR: чистка, заміна або відключення. Все по поличках

Клапан рециркуляції відпрацьованих газів – це деталь, завдання яко...